Jullie stepjes gaan (maar) 25km/u…

Klopt, net zo snel als elektrische fietsen. De software van onze Europese (!) Segway stepjes is zo ingesteld dat ze maximaal 25 km/u rijden. Want, dat is de maximum snelheid die in veel Europese landen geldt. In Duitsland is dat overigens 20km/u.

Middels niet officiële Segway appjes en/of software (bijvoorbeeld XiaoFlasher) wordt wel geprobeerd de maximale snelheid alsnog aan te passen (naar 30 km/u). Dat is NIET ons advies en wij doen dat ook niet! Segway is vanuit diverse overheden aangespoord dit zoveel mogelijk onmogelijk te maken, vandaar. 

Aanbieders die stepjes verkopen die (standaard) 30 km/u rijden, leveren veelal dus géén Europese stepjes maar Amerikaanse of Aziatische modellen. Hierop zit dan dus ook geen (NLD/Segway) garantie. Vraag een foto van de doos (blanco of met grote Chinese letters) en je weet genoeg, snap je!?

Wat is het verschil tussen de Max G30 en de Max G30?

Achter G30 staan letters/cijfers die het exacte type aanduiden. Staat er niets achter dan wil de verkoper je wellicht neppen want er zit wel degelijk verschil tussen de diverse Max G30-typen. Een Audi A3 heeft ook verschillende typen. En, bij de Audi-dealer staat niet het oude model in de showroom, toch? Wij verkopen het nieuwste type: de Max G30E-II. Het nieuwste type-2 model, maakt de oude modellen niet slechter; het nieuwe type wel beter! In sommige landen zijn de (ver-)oudere modellen niet toegestaan op de openbare weg.

Op internet lees je “broodje-aap-verhalen” over G30-modellen met een serie- en/of partsnummer beginnend een 9 of met een 6. Laat je voorlichten door mensen met verstand van zaken!

Step stuk. En nu? Onze reparatieservice!

Omdat je bij ons een step van/bij een echte officiële Segway dealer koopt (check hier) heb je recht op garantie en gratis reparatieservice! Dus geen gedoe: want de reparatieservice houdt in dat je stepje door een koerier wordt opgehaald, door Segway-specialisten wordt gerepareerd en door een bezorgdienst weer wordt teruggebracht, mocht er tijdens de standaard fabrieksgarantietermijn van 2 jaar iets mis mee zijn! EasyPeasy: regelen wij!

En, heb je je step elders gekocht (via/via of van de vrachtwagen gevallen): ons nie belle! Dan heb je nml géén recht op de reparatieservice. Ook verkopen we geen (losse) onderdelen en/of monteren deze (dus niet).

Legaal of illegaal?

De Segway e-kickscooters en e-stepjes mogen in Nederland (nog) niet op de openbare weg en/of op de stoep worden gebruikt. Alleen op eigen grond met toestemming van de eigenaar of overal buiten Nederland (in bijna heel de EU)! Meer info lees je hier: ANWB

Dus, er is (nog) géén standaard Segway-Ninebot step/kickscooter die in NLD legaal de weg op mag. Lees je ergens dat het wel kan (met VIN-nr etc.): het kan en mag (nog) niet!

Uit voorraad leverbaar: je bestelling morgen in huis?

Vaak wel, soms niet… Stepjes, kidscooters en andere artikelen (helmen, accessoires, etc) die met PostNL verzonden kunnen worden, gaan dezelfde (of de eerst volgende werk-) dag op de bus: je ontvangt automatisch een PostNL T&T-code voor zowel Nederland als België! Onze ervaring met PostNL is best wel positief alhoewel het door drukte soms een paar dagen kan duren.

Advies: zet de PostNL app op je foon (met je bezorgadres erin) en je krijgt vanzelf meldingen over alle PostNL bezorgingen! Zo hoef je ook niet op al die mails te letten: die gooi je gewoon meteen weg (vaak spam).

Help! Er zijn zoveel Segway steps… Het alfabet!

Er zijn heel veel type Segway-Ninebot stepjes: hele oude en hele nieuwe, want al jaren lang worden er door Segway-Ninebot stepjes geproduceerd. Wij verkopen altijd de NIEUWSTE typen. Een korte uitleg: de E-serie (E8e/E25e/E45e etc.) is uit productie (end-of-life) en is opgevolgd door de C/D/F/G serie. De C-serie zijn allemaal kidscooters (Zing C8/C10/C20). De D en F serie zijn de Audi A3 en A4: een goeie middenklasser step. En de G30 is de Audi A6: het topmodel. Ohja, er is ook nog een Zing A6: het instapmodel voor de allerkleinsten!

Step uitgepakt maar hij blijft piepen…

Yep. Dat hoort zo! Want, je moet nml eerst de Segway instructievideo bekijken (scan de QR-code!) in het kader van saftey first zullen we maar zeggen. Heb je daar geen zin in (vinden wij stom!) doe je bij een kidscooter Zing C8/10/20 als volgt: zet de step aan met aan/uit-knop, houd rem en gaspedaal 5 sec tegelijk ingedrukt om step te activeren. Bij de Zing A6: zet de step aan door op het board te drukken en druk vervolgens 5 sec op het achterspatbord.

Bij de Max G30 en D/F-serie: instaleer de Segway app op je telefoon en registreer je als gebruiker in de app (met een geldig mailadres ivm activatiecode!). Open de app, zet je bluetooth aan op je telefoon en zet daarna de step aan. En om bluetooth op de step te activeren: druk op de aan-knop en connect met de app/foon. Bekijk de veiligheidsvideo om de step te activeren! Na activatie stopt de step met piepen. Hatsa!

Korting met de Power Electrics kortingscode

Op onze site kan je een kortingscode verzilveren! Dat gaat zo: drop artikelen in je winkelmandje, ga vervolgens naar je winkelmandje toe en voer daar de kortingscode in. Klik op “kortingsbon toepassen” en er wordt automatisch korting in mindering gebracht. Machtig mooi!

LET OP: de kortingscode bij de inschrijving op onze nieuwsbrief verschijnt alleen op je scherm en deze mailen we niet! En, de code is gekoppeld aan het (ingevulde) mailadres én kan dus alleen in combinatie met het mailadres éénmalig gebruikt worden. De kortingscode werkt niet i.c.m. andere (kortings-)acties of sale-artikelen: korting op korting werkt niet, helaas.

Hoe kan je bij Power Electrics betalen?

We hebben meerder betaalopties in de webshop; je kan natuurlijk met IDEAL en Creditcard betalen. Maar ook met Klarna in 3 delen / achteraf betalen, PayPal en Bancontact. In de Power Electric winkel in Amsterdam kan je met PIN of Creditcard (of via bank overmaken) betalen: no cash in de shop (wel steppies!).

Kan je bij Power Electrics veilig bestellen?

Goeie vraag, simpel antwoord: ja, natuurlijk! Je betaling op onze website wordt geregeld door Mollie. Grote, fijne club die ook de betalingen van andere webshops verzorgd. Zij waarborgen dat je transactie beveiligd wordt uitgevoerd. Mocht je nog vragen hebben over Mollie, kijk dan op www.mollie.nl

Wat als je geen bevestiging/email hebt ontvangen?

Ohjee! Wanneer je niet binnen een paar minuten na je bestelling een email van ons hebt gekregen, dan zou het kunnen dat je mailprovider de automatische verstuurde email als spam kenmerkt: check even je spamfolder. Wat ook kan, is dat je bij de bestelgegevens een typefout in je emailadres gemaakt hebt. Mail, app of bel dan even: herstellen we dat meteen voor je.

Zijn de prijzen in de webshop inclusief BTW?

Jep, alle prijzen vermeld bij de producten in onze webshop zijn inclusief BTW en inclusief (bij een bestelling vanaf 20 Euro) gratis bezorging!

Heb je een klachten of ben je niet tevreden?

Als je een klacht hebt over onze producten of onze service, neem dan ajb contact met ons op via het contactformulier. Je krijgt van ons altijd binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht, reactie. En ben je dan niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kan je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kan je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.