Legaal of illegaal?

De Segway e-kickscooters en e-stepjes mogen in Nederland (nog) niet op de openbare weg en/of op de stoep worden gebruikt. Alleen op eigen grond met toestemming van de eigenaar of overal buiten Nederland (in bijna heel de EU)! Meer info lees je hier: NU.nl

Dus, er is (nog) géén standaard Segway-Ninebot step/kickscooter die in NLD legaal de weg op mag. Lees je ergens dat het wel kan (met VIN-nr etc.): het kan en mag (nog) niet! 

Waarom zijn (Segway) stepjes in NLD dan nog verboden?

Dat is een lang verhaal maar in het kort: er is een ernstig ongeluk gebeurd met een Stint; zo’n elektrische bakfiets. Naar aanleiding daarvan is de overheid grondig naar de wetgeving gaan kijken omtrent light electric vehicles. Want er is hiervoor géén Europese regelgeving omdat landen hierin teveel verschillend zijn. Die nieuwe regelgeving is in Nederland alleen nog nooit/niet behandeld in Den Haag: dat komt weer door het gezeur van Corona, een demissionair kabinet, etc. Het zit in de pijplijn, zeg maar. En wanneer er groen licht komt? Ze zeggen ergens aankomende zomer 2024 (met kenteken)…!

Jullie stepjes gaan (maar) 25km/u…

Klopt, net zo snel als elektrische fietsen. De software van onze Europese (!) Segway stepjes is zo ingesteld dat ze maximaal 25 km/u rijden. Want, dat is de maximum snelheid die in veel Europese landen geldt. In Duitsland is dat overigens 20km/u.

Middels niet officiële Segway appjes en/of software (bijvoorbeeld XiaoFlasher) wordt wel geprobeerd de maximale snelheid alsnog aan te passen (naar 30 km/u). Dat is NIET ons advies en wij doen dat ook niet! Segway is vanuit diverse overheden aangesproken dit zoveel mogelijk onmogelijk te maken, vandaar.

Aanbieders die stepjes verkopen die (standaard) 30 km/u rijden, leveren veelal dus géén Europese stepjes maar Amerikaanse of Aziatische modellen. Hierop zit dan dus ook geen (NLD/Segway) garantie. 

Step uitgepakt maar hij blijft piepen…

Yep. Dat hoort zo! Want, je moet nml eerst de Segway instructievideo bekijken (scan de QR-code!) in het kader van safety first. Heb je daar geen zin in (vinden wij stom!) doe je bij een kidscooter Zing C8/10/20 als volgt: zet de step aan met aan/uit-knop, houd rem en gaspedaal 5 sec tegelijk ingedrukt om step te activeren. Bij de Zing A6: zet de step aan door op het board te drukken en druk vervolgens 5 sec op het achterspatbord.

Bij de Max en GT/P/E/F-serie: instaleer de Segway app op je telefoon en registreer je als gebruiker in de app (met een geldig mailadres ivm activatiecode!). Open de app, zet je bluetooth aan op je telefoon en zet daarna de step aan. En om bluetooth op de step te activeren: druk op de aan-knop en connect met de app/foon. Bekijk de veiligheidsvideo om de step te activeren! Na activatie stopt de step met piepen. Hatsa!

Het kan zijn dat als je de app voor het eerst met je step koppelt, er een melding is voor een firm-/software update. Die update gewoon altijd meteen uitvoeren, zodat met de nieuwste versie rijdt!

Step stuk. En nu? Segway reparatieservice!

Omdat je bij ons een step van/bij een echte officiële Segway dealer koopt (check hier) heb je recht op garantie en gratis (*) reparatieservice! Dus geen gedoe: want de reparatieservice houdt in dat je step door een koerier wordt opgehaald, door Segway-specialisten wordt gerepareerd en door de bezorgers weer wordt teruggebracht, mocht er tijdens de standaard fabrieksgarantietermijn van 2 jaar iets mis zijn! EasyPeasy.

(*) Indien het euvel en/of product buiten de garantie valt, ontvang je na visuele inspectie in het reparatiecentrum een prijsopgave. En, heb je je step elders gekocht (via/via of van de vrachtwagen gevallen): ons nie belle! Dan heb je nml géén recht op de reparatieservice. Ook verkopen we géén (losse) onderdelen en/of monteren deze (dus niet).

Waarom heeft een P65E niet altijd een actieradius van 65Km?

Nou, dat kan kloppen hoor en kan vele redenen hebben: het gebruik van het gaspedaal (aan/uit of gelijkelijk gebruik), de (buiten-)temperatuur, rij je met (tegen-)wind, wel/geen hellingen, de ondergrond waarop je rijdt, het gewicht van de bestuurder. Dit heeft allemaal invloed op de actieradius. En vooral ook de rijstand (Eco, D of Sport) en de instelling voor regeneratie van energie (dmv de app) hebben invloed.

Lees de handleiding goed, bekijk de video en gebruik (de instellingen) in de app. Gegarandeerd dat dan de actieradius steeds beter wordt. Verder is de vermelde range altijd een indicatie en geen garantie.

Hoe kan je bij Power Electrics betalen?

We bieden meerdere betaalopties in de webshop; je kan natuurlijk met IDEAL en Creditcard betalen. Maar ook met Klarna in 3 delen / achteraf betalen, PayPal, Apple Pay, Bancontact en in3: meer info lees je hier! In de showroom in Amsterdam kan je met PIN of Creditcard (of via bank overmaken) betalen: no cash!

Kan je bij Power Electrics veilig bestellen?

Goeie vraag, simpel antwoord: ja, natuurlijk! Je betaling op onze website wordt geregeld door Mollie. Grote, fijne club die ook de betalingen van andere webshops verzorgd. Zij waarborgen dat je transactie beveiligd wordt uitgevoerd. Mocht je nog vragen hebben over Mollie, kijk dan op www.mollie.nl

Korting met de Power Electrics kortingscode

Op onze site kan je een kortingscode verzilveren! Dat gaat zo: drop artikelen in je winkelmandje, ga vervolgens naar je winkelmandje toe en voer daar de kortingscode in. Klik op “kortingsbon toepassen” en er wordt automatisch korting in mindering gebracht. Machtig mooi!

LET OP: de kortingscode bij de inschrijving op onze nieuwsbrief verschijnt alleen op je scherm en deze mailen we niet! En, de code is gekoppeld aan het (ingevulde) mailadres én kan dus alleen in combinatie met het mailadres éénmalig gebruikt worden. De kortingscode werkt niet i.c.m. andere (kortings-)acties of sale-artikelen: korting op korting werkt niet, helaas.

Wat als je geen bevestiging/email hebt ontvangen?

Ohjee! Wanneer je niet binnen een paar minuten na je bestelling een email van ons hebt gekregen, dan zou het kunnen dat je mailprovider de automatische verstuurde email als spam kenmerkt: check even je spamfolder. Wat ook kan, is dat je bij de bestelgegevens een typefout in je emailadres gemaakt hebt. Mail, app of bel dan even: herstellen we dat meteen voor je.

Zijn de prijzen in de webshop inclusief BTW?

Jep, alle prijzen vermeld bij de producten in onze webshop zijn inclusief BTW en inclusief (bij een bestelling vanaf 20 Euro) gratis bezorging!

Uit voorraad leverbaar: je bestelling morgen in huis?

Vaak wel, soms niet… Stepjes, kidscooters en andere artikelen (helmen, accessoires, etc) die met PostNL verzonden kunnen worden, gaan indien op voorraad met 1-3 werkdagen op de bus: je ontvangt via email een PostNL T&T-code voor zowel Nederland als België! Onze ervaring met PostNL is best wel positief alhoewel het door drukte soms een paar dagen kan duren.

Advies: zet de PostNL app op je telefoon (met jouw adres erin) en je krijgt vanzelf meldingen over al je PostNL bezorgingen! Zo hoef je ook niet op al die mails te letten: die (veelal SPAM) gooi je gewoon weg.

Ook nog even, om erbij te gniffelen…

In onze winkel komen ook klanten die eerder elders een step gekocht hebben. Zo had een klant een kidscooter teruggestuurd omdat de app niet wilde verbinden. Maar kidscooters hebben helemaal geen bluetooth en kan je dus niet met de app verbinden. Of een klant die vertelde dat zijn scooter niets deed, als je de gashendel indrukte en had de step ook maar teruggestuurd. Maar het klopt dat de step het niet deed: je moet even zelf steppen (tot ca. 5km/u) voordat de motor instart. Of een beller die aan ons vroeg of hij er goed aan deed bij de Mediamarkt een Segway Ninebot KickScooter E25E te kopen; zo’n handig ding met twee knopjes om gas te geven en te remmen. We hebben hem verteld dat de E25E een (heel!) oud model is en allang is opgevolgd… Kortom: laat je goed voorlichten, kom langs: we helpen je graag!

Heb je een klachten of ben je niet tevreden?

Als je een klacht hebt over onze producten of onze service, neem dan ajb contact met ons op via het contactformulier. Je krijgt van ons altijd binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht, reactie. En ben je dan niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kan je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kan je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.